اسفندیار شریف زاده

صفحه شخصی خاطرات و سرگذشت من

اسفندیار شریف زاده

صفحه شخصی خاطرات و سرگذشت من

اسفندیار شریف زاده

با سلام
این صفحه بمنظور یادداشت و حفظ سرگذشت و خاطرات زندگی خودم طراحی و تدوین می کنم . تا در همه جا بتوانم انرا در اختیار داشته و ویرایش کنم .
نیتم از ایجاد این وبسایت جنبه نمایشی و تبلیغی نبوده و نیست صرفا جهت نگهداری و حفظ و در دسترس بودن سرگذشت زندگی ام می باشد. به همین دلیل بجز خانواده و نزدیکان ، دیگران از این صفحه اطلاع ندارند.

بایگانی
به نام خدا

آخرین پست سازمانی و رسمی من معاون مدیر کل  آموزش و پرورش استان فارس بود.  بعد از اینکه حکم بازنشستگی ام زده شد مدیر کل وقت از من خواست با توجه به تجربه ام همکاری کنم و یک سال دیگر به عنوان سرگروه تیم های بازرسی مدارس غیر دولتی استان همکاری نمایم که با کمال میل قبول کردم . در این مسولیت الزامی نداشتم مثل قبل راس ساعات بخصوصی سر کار بروم بلکه تا حدود زیادی بر اساس میل و وقت خودم تنظیم می کردم. 
 بعد از یکسال در این مسئولیت دیگر ادامه ندادم و صلاح دیدم  دوران بازنشستگی را واقعا از سر گرفته و تجربه کنم. 
 دوران بازنشستگی دنیای دیگری است ، تجربه 30 ساله خدمت رسمی پایان یافته و عادت همیشگی دستخوش تغییرات زیادی می شود.
از طرفی آن قانون همیشگی بیرون رفتن و وارد شدن  قانون مند به  خانه از بین میرود و مسولیتی ندارید تا نگران و دلمشغول آن باشید اما از طرف دیگر عدم عادت به ماندن در منزل نیز دلواپسی خود را دارد. 
حدود 8 ماه نیز بطور کامل دوران بازنشستگی را به استراخت کامل پرداخته و به امور منزل می پرداختم . اما احساس می کردم نمی توانم به این شکل ادامه دهم خستگی و بی حوصلگی  ناشی از بیکاری خودش مسئله مهمی بود .
البته گاه گاهی در جلسات فرهگی استانی شرکت می کردیم در یکی از جلسات که اغلب همکاران و دوستان قدیم و جدیدحضور داشتند .
در یکی از جلسات... با سردار حدائق که قبلا معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس بود و در حال حاضر رئیس اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان بود کنار هم نشسته بودیم ایشان بعد از احوالپرسی از من دعوت کردند تا در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان با ایشان همکاری کنم.
من نیز که شغل رسمی نداشتم و به فعالیت های فرهنگی نیز علاقه مند بودم، پذیرفتم و بعد از مدتی بعنوان مدیراجرایی گروه فرهنگی معرفت، که مجموعه فرهنگی معتبری بود انتخاب شدم، این مجموعه توسط تعدادی از مسؤلان و افراد شاخص از جمله آقایان روزیطلب مدیر کل آموزش و پرورش، دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر صادقی رئیس دانشگاه شیراز، سردار حدائق معاون استانداری فارس و... تاسیس و فعالیت‌های خوبی داشت. 
این دفتر با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجرایی همکاری متقابل دارد. 
از سال 1395 با طی مراحل و تشریفات قانونی توانستم یک واحد آموزشی ابتدایی به نام ادبستان راه اندازی کنم، با تأسیس این مدرسه حسابی سرم شلوغ شده بود و حتی از دوران شاغلی ام بیشتر. 
من در این دوران بازنشستگی بخاطر همکاری و مسؤلیت در مجموعه فرهنگی گروه معرفت، همچنین هدایت کار مدرسه، کاملا مشغول و سرگرم هستم، البته همه این کارها و برنامه ها با میل و رغبت انجام می شود، و خودم را ملزم نکرده ام که بصورت رسمی و اداری کار کنم بلکه توام با اختیار کامل است. 

  در سال 1400 با ابلاغ رسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان عضو اصلی هیات اندیشه ورزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان انتخاب و با شرکت در جلسات هفتگی شورا، تجربیات آموزشی خود را بکار می بستیم